교과목 설명

GAME IMPLEMENTATION TECHNIQUES(영어강의) [GAME IMPLEMENTATION TECHNIQUES(LECTURE IN ENGLISH)]
This course presents game implementation techniques and engine architecture. Students will investigate foundational concepts of game architecture, such as game-system component separation and game flow, while learning about essential elements such as the game state manager, input/output handler, and frame rate controller. CS 230 introduces Windows programming, state machines, and collision detection algorithms, which students will integrate into their own remakes of classic games. As part of their implementation, students will create and expand their own collision, vector, and matrix libraries, enabling them to incorporate basic physics engines. Students will survey concepts in space partitioning, particle systems, map editors, and other elements as a bridge to more advanced concepts in implementation techniques and engine architecture.
핵심역량과 교과목의 연관성
핵심역량과 본 교육과목의 연관성을 나타낸 표입니다.
인재상 특성 핵심역량 연관성
창의적 국제인(Creative Global Citizen) 도전적개척정신
F(Frontiership)
도전정신 연관없음
자기주도 연관
윤리적봉사정신
A(Altruism)
감성역량 연관없음
윤리적가치관 연관없음
국제적문화감각
C(Culture)
외국어구사능력 연관
문화적포용력 연관없음
창의적전문성
E(Expertise)
문제해결능력 매우연관
종합적전문지식 매우연관
학과(전공) 교육목표의 연관성
학과(전공) 교육목표의 연관성을 나타낸 표입니다.
학과(전공) 교육목표 연관성
Ⅰ. 글로벌 게임 전문인의 육성 연관
Ⅱ. 창의적 게임 개발인의 육성 연관
Ⅲ. 실무적 게임 제작인의 육성 매우연관
전공능력과의 연관성
전공능력과의 연관성을 나타낸 표입니다.
매우연관 연관

게임 클라이언트 및 응용 프로그램 개발 능력